? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Followers

Wednesday, June 30, 2010

Wahai Insan, Dimana Letaknya Hatimu?


Pada hari ini, saya telah terbaca satu tajuk besar pada salah satu tabloid harian.dua bayi yang baru dilahirkan yang telah dibuang oleh ibu mereka sendiri. gejala pembuangan bayi makin berleluasa.

kdng-kadang pelik bila memikirkan bagaimana masalah ini boleh timbul. semakin disogok kemajuan semakin diragut nilai kemanusiaan. Mungkin ini kesannya apabila agama diamalkan separuh separuh.diambil bila perlu, dipegang bila bila terasa ada kepentingan, disisih bila menyusahkan.

Ingatlah, Allah telah berfirman dalam surah Al-Baqarah ayat 85 bahawa manusia ynag mengambil sebahagian agama dan meninggalkan sebahagian yang lainnya akan ditimpa kehinaan di dunia dan azab di akhirat.

Ya ALLAH, bagaimana untuk kita terus hidup tenangdengan murka Allah?

Mengapa umat Islam yang ramai tidak mampu membentuk ummah yang kuat dari godaan dunia. mungkin ada yang berfikir:
1)'ah, ini kerja orang lain, dosa orang lain, aku tak perlu fikir'
2)'tak apalah, asalkan orang itu bukan famili aku'
3)'dah keadaan macam ni,apa yang aku boleh buat lagi?'

perlu diingat bahawa kita perlu melakukan sesuatu mengikut kemampuan kita. sekurang kurangnya berdoalah:

"Ya ALLAH, hamba memohon kepada-Mu, kembalikanlah ummah ini ke jalan-Mu"

Adakah dengan doa yang secebis ini pun tidak mampu kita lakukan? Perlukah kita menjadi hamba Allah yang hanya berdoa untuk kesejahteraan diri sendir sahaja? Kita tidak dicipta Allah untuk hidup berseorangan. Kita wujud didunia ini sebagai satu ummah.Berdoalah!

sama-samalah kita memperbaiki diri agar Islam tidak tersungkur disebabkan umatnya sendiri.

Tuesday, June 29, 2010

their wedding



tension menguji kesabaran

semalam punyalah bersemangat mengedit gambar makcik2 sya yang baru kawen itu.dah dua tiga jam mengadap laptop tu, akhirnya gambar itu siap juga diedit.tinggal untuk sentuhan terakhir je.tiba2, 'plup!',letrik putus la plak..aduih tension betoi.gambar tak sempat nak save...tapi takpe..tak stress sangat.hari esok masih ada..
tibalah hari yang ditunggu iaitu hari ini..dah 2 jam mgadap laptop mengedit gambor, dah siap dah sume,tinggal nak save je,tiba2..........

'windows have to close adobe photoshop correctly.
windows will find the solution for this problems'.
-close program-
alahai.......adobe,kenapa,kenapa?kenapa?mengapa perlu diuji tahap kesabaranku ini.letih tu edit gambar...kalau ye pun nak wat masalah, biarla gambar tu disave dulu...(T__T)
tapi takpe.Allah tak akan membebani melebihi dari keupayaan kita..
anis!don't give up!pasti ada hikmah disebalik kejadian.mungkin gambar yang akan diulang edit itu lebih menyerlah dari yang lama.ya,siapa tahu kan...
okeh,get ready for class...