? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Followers

Sunday, September 6, 2009

Ramadhan Menjelma Amalan Diganda


" Wahai orang-orang yang beriman! Bertakwalah kepada ALLAH dan hendaklah setiap orang memperhatikan apa yang telah diperbuatnya pada hari esok (akhirat), dan bertakwalah kepada ALLAH. Sungguh ALLAH Mahateliti terhadap apa yang kamu kerjakan."
Al-Hasyr : 18
Alhamdulillah, kekasih yang ditunggu telah menjelma. bulan yang penuh barakah, bulan penuh rahmah...
teliti dan hayatilah ayat di atas. cuba kalian fikirkan apakah yang kita lakukan untuk hari akhirat nanti. setelah sekian lama kita tenggelam dalam arus keduniaan, lemas dalam arus keseronokan..marilah kita sama-sama meningkatkan amalan kita di bulan yang mulia ini.
Ingatlah bulan ramadhan bukan bulan untuk bersenang lenang tapi bulan untuk meningkatkan amalan, meningkatkan ibadat.
jika selama ini kita terlalu leka sehingga nafsu menguasai diri, menjadi raja di hati, menjadikan kita terlalu asyik dengan gelombang dunia sehingga kita lupa yang kita akan mati meninggalkan dunia ini suatu hari nanti. kita terlalu leka bergembira memuaskan nafsu pada hari ini bagai hari esok tidak akan menjelma.
Astaghfirullah...sahabat-sahabat, rakan-rakan, dan sesiapa sahaja, marilah kita sama-sama memanfaatkan bulan ramadhan ini dengan mendekatkan diri kepada Pencinta kita agar kita sama-sama dapat meraih cinta-NYA.
Tiada Cinta Seindah Cinta Ilahi...
Renungilah langit
tika sinar subuh menjelma
kau kan merasa kekuasaan Rabbi
renungilah diri
carilah dirimu yang hilang
hilang yang kau sendiri tak menyedari
kembalilah pada Yang Hakiki
pendamlah cinta rebutlah CINTA
CINTA dari Ilahi
kerna di situ
kau kan bersua cinta yang dicari















0 comments: