? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Followers

Sunday, February 15, 2009

salam kasih setulus sinar subuh yang memancar terang buat semua pembaca

tanggal 14 februari..
ada apa dengan tarikh ni? saya rsa plik juga la, bila tiba je tarikh ni mesti ramai pasangan2 y kononnya hot couple psti akan sibuk2 beli bunga,coklat,kad dan macam2 lagi la untuk pujangga hati mereka. VALENTINE day ni bukan ke perayaan untuk orang y non muslim je tp apsal rata2 budak melayu kita je yang lebih2 nk sambut.

sedih betul saya waktu berjalan-jalan di Bukit Jambul(tempat shopping) minggu lepas, ada la satu pertandingan karoke(khas untuk couple je)sempena hari valentine ni la, yang diadakan depan kompleks tersebut. mula-mula pasangan cina yang menyanyi, lagu apa ntah sebab diorang menyanyi lagu cina. pastu dijemput pula lagi satu pasangan. pada awalnya ingatkan pasangan siam kerana wanita tersebut memakai kain yang sangatlah 'tak cukup kain' tapi rupa2nya yang dijemput 2 adalah kaum melayu!kaum yang seagama dengan kita lak 2!astaghfirullah...semoga ALLAH membuka pintu hati mereka untuk berubah.

dah abis nyanyi 2 ramai la yang bertepuk suka. perut yang lapar menggelegak dari tadi tiba2 je jd kenyang tengok pasangan tersebut membuat 'persembahan'(bukan sengaja nk tengok tp tertengok...).

astaghfirullah.astaghfirullah, astaghfirullah...
setiap tempat pasti ada perkataan 'Happy Valentine Day', tapi xder la sebanyak pasangan couple di sana sini. yang pakai tudung 'transparent' colour, x kurang juga y pakai tudung yang x berapa 'transparent'..aduh, masyarakatku masyarakatku..

ingatkan dah abis la show free kt sana sini, rupa2nya x juga. waktu dalam perjalanan balik ke kampus dengan menaiki bus, ada la seorang penumpang lelaki, budak sek men lagi ( dr uniform y dipakai). tapi apa y menyedihkan ialah terdapat 2 subang di telinga kiri budak tersebut. melihat dari rupa dan warna kulit rasanya budak melayu. sedih betul melihat keadaan umat islam sekarang ini..

astaghfirullah...
kalau macam ini la keaadaan bangsaku, macamana la agama islam nk terus kukuh berdiri jika ummatnya sendiri yang cuba merobohkannya...

YA ALLAH, SESUNGGUHNYA ENGKAU BERKUASA MEMBERI HIDAYAH KEPADA SESIAPA YANG KAU KEHENDAKI DAN KEPADA SESIAPA YANG KAU TIDAK KEHENDAKI. YA ALLAH YA RAHMAN, KAU AMPUNKANLAH DOSA MEREKA DAN KAU LEMBUTKANLAH HATI MEREKA, BERILAH HIDAYAHMU KEPADA MEREKA YA ALLAH, KAU BUKAKANLAH PINTU HATI MEREKA..MOGA2 MEREKA DAPAT MENJADI PEJUANG AGAMAMU DI MASA HADAPAN...
AMIN...

0 comments: