? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Followers

Tuesday, February 17, 2009

HAKIKAT KEHIDUPAN INI

~bismillahirrahmanirrahim~

dan kehidupan dunia ini, hanyalah permainan dan senda gurau. sedangkan negeri akhirat itu, sungguh lebih baik bagi orang-orang yang bertakwa. tidakkah kamu mengerti?

al-an'am : 32


sahabat2,
dalam keseronokan melayari bahtera kehidupan ini, kadang kala kita terlupa kepada fitrah sebenar mengapa kita dicipta..kadang kala kita tenggelam dalam keasyikan dunia yang begitu mempesonakan ini. kadang kala kita lalai dengan panorama dunia yang tiada berkesudahan ini.

mengapa di dalam ayat di atas, ALLAH menekankan bahawa dunia ini hanya permainan dan senda gurau?

segala yang wujud di alam fana ini pasti akan menemui titik noktahnya. alam yang penuh nikmat ini perlu disyukuri dan diselami fitrah kewujudannya.

ingatlah sahabat2, syaitan akan berusaha bersungguh-sungguh untuk menjatuhkan iman kita. setiap hari kita perlu berjihad mempertahankan keimanan kita..

firman ALLAH SWT

kemudian pasti aku akan mendatangi mereka dari depan, dari belakang, dari kanan dan dari kiri mereka. dan Engkau tidak akan mendapati kebanyakan mereka bersyukur.

al-a'raf : 17

sahabat2 yang dikasihi, janganlah kita jemu dari menyebut nama ALLAH. dengan mengingati ALLAH sahajalah yang dapat mengingatkan kita kepada hakikat hidup ini. kita semua tidak dapat lari dari kematian. jangan biarkan keindahan dunia yang dinikmati sekarang menghalang penglihatan kita dari melihat keindahan di akhirat sana.

wallahua'lam...

0 comments: